Zoek een showroom

Garantie, verzenden & retourneren

Retourvoorwaarden:

  • Complete orders en / of maatwerk uitgesloten van retourname.
  • Geef op de kopie van onze factuur aan te geven wat u retour wilt sturen
  • Materiaal moet courant en verkoopbaar zijn
  • Materiaal moet in originele staat zijn en in de onbeschadigde, originele verpakking zitten.
  • Materiaal moet goed verpakt zijn en franco geretourneerd worden.
  • Verpakte garnituren dienen in folie gewikkeld zijn zodat er geen lijmresten of elk soort
    plakkend materiaal op de koker(s) achterblijven.
  • Vrachtkosten worden niet gecrediteerd.
  • Artikelen ouder dan 6 maanden kunnen niet retour gestuurd worden.
  • De minimale orderwaarde dient minimaal € 50,00 netto goederwaarde excl. btw. te zijn.
  • Op de creditnota worden € 20,00 netto excl. btw. behandelingskosten in rekening gebracht.

Garantievoorwaarden:

Garantie onder voorwaarde van de onderhoud- en reinigingsvoorschriften uit de VMRG richtlijnen, na te zien op www.vmrgkwaliteitseisen.nl.

  • De rechten uit deze garantieverklaring zijn zonder uitdrukkelijke, schriftelijke toestemming van de opdrachtnemer niet overdraagbaar.

Algemene voorwaarden van toepassing zoals terug te vinden op: https://www.interiordoors.nl/service/general-terms-conditions/

  • Eventuele beschadigingen of breuken dienen binnen 2 werkdagen na montage gemeld te worden om aanspraak op de garanties te maken.

De gegeven garantietermijnen zijn:

  • 1 jaar op bewegende delen, hang- en sluitwerk, zetwerk, glas en ventilatieroosters.
  • 5 jaar op deugdelijkheid van de geleverde kozijnen
  • 5 jaar op de lak van de kozijnen
  • 2 jaar op de beglazing

Uitsluitingen van garantie zijn:

      1. Verwering en/of normale slijtage;
      2. Onoordeelkundig of abnormaal gebruik;
      3. Het ontbreken van onderhoud of reiniging overeenkomstig hetgeen daaromtrent in de VMRG Kwaliteitseisen en Adviezen®, zoals deze gelden drie maanden voor het sluiten van de overeenkomst is opgenomen;
      4. Installatie, montage, wijziging, reparatie of toevoegingen door opdrachtgever of door derden;
      5. Kleine onvolkomenheden in de afwerking, die geen afbreuk doen aan de deugdelijkheid;
      6. Vormveranderingen in bouwkundige constructies, van niet op de juiste wijze uitgevoerde bouw-, herstel-, reinigings- of andere werkzaamheden of van het gebruik van voor het doel ongeschikt(e) materia(a)l(en);
      7. Beschadigingen die het gevolg zijn van onvoorziene, tijdelijke of blijvende, schadelijke
      8. invloed(en) van het milieu;
      9. Zaken, materialen, werkwijzen en constructies, welke afwijken van de in de VMRGKwaliteitseisen en adviezen® genoemde voorschriften, eisen en adviezen, voorzover deze op uitdrukkelijke instructie van opdrachtgever zijn toegepast;
      10. Door of namens opdrachtgever geleverde materialen;
      11. Schade die direct, of indirect een gevolg is van filiforme corrosie;
      12. Kleurverschillen en/of glansverlies overeenkomstig hetgeen daaromtrent in de VMRGKwaliteitseisen en Adviezen®, zoals deze gelden drie maanden voor het sluiten van de overeenkomst, is opgenomen;
      13. Gebreken die bij de (op)levering geconstateerd hadden kunnen worden;
      14. Invloeden van buitenaf, welke tijdens of na (op)levering zijn ontstaan;
      15. Het aanbrengen of gebruiken van zonweringen, glazenwasinstallaties, ladders en dergelijke;
      16. (Thermische)glasbreuk of de toepassing van (spiegel)draadglas;
      17. Warmtebelasting boven de 70°C;
      18. Kitwerk, behalve voor wat betreft waterdichtheid;
      19. Afdichtingsprofielen (E.P.D.M.), behalve voor wat betreft de flexibiliteit.
      20. Schade t.g.v. overmacht wordt niet vergoed, zoals: vandalisme, vrijwillig en/of opzettelijk veroorzaakte schade, natuurrampen (o.a. aardbevingen, overstromingen), brand, ontploffing, inbraak;
      21. Schade als gevolg van nikkelsulfide insluiting in het geharde glas;